PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN PLANMalaysia@Negeri Sembilan

JANUARI -  DIS 2021

 

 

 Bil

Piagam Pelanggan 

Pencapaian

(Peratus)

Catatan

1.

Piagam Pelanggan 1:

MENGURUSSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI

3 Kali Setahun

(KPI = 3 Kali Setahun)

100%

12 mesyuarat JPN

2.

Piagam Pelanggan 2:

MEMBERI ULASAN PERANCANGAN

Tidak Melebihi 14 Hari Bekerja

(KPI = 95%)

 

99.30%

 

490/488

permohonan

3.

Piagam Pelanggan 3:

MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PELAKSANAANNYA

Berdasarkan Program Rancangan Malaysia 5 Tahun

 

80%

 

  1. Rancangan Tempatan Malaysia Vision Valley - 100%
  2. Rancangan Tempatan Daerah Kuala Pilah 2035 - 90%
  3. Rancangan Tempatan Daerah Tampin 2035 - 90%
  4. Rancangan Kawasan Khas Pesisiran Pantai Port Dickson - 100%

 

4.

Piagam Pelanggan 4:

MENYEDIA/ MENYELARAS PELAN PROJEK KHAS

Dalam Tempoh 60 Hari

 

100%

 

Penyediaan Pelan Susun Atur Maqbarah Salimah bagi Tapak Perkuburan Islam di Daerah Seremban (5 tapak)

5.

Piagam Pelanggan 5:

MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC)

Setiap 6 Bulan

 

100%

  1.  Mesyuarat Bil.1/2021 telah diadakan pada 25 Mac 2021.
  2. Mesyuarat Bil.2/2021 telah diadakan pada 6 Oktober 2021.

6.

Piagam Pelanggan 6:

MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN

Dalam Tempoh 10 Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan

 

100%

 

 

  1. LRNS/R/02/2020(S)

Rayuan Lanjutan Masa Bagi Menghentikan Operasi Ladang Di Lot 3200 GRN 163132, Mukim Titian Bintagor, Rembau, Negeri Sembilan. 

Sebutan Kes :

29 Oktober 2021

Penyampaian Keputusan Kes :

3 November 2021

(5 hari)

  1. LRNS/R/03/2020(S)

Rayuan Lanjutan Masa Bagi Menghentikan Operasi Ladang Di Lot 3201 GRN 163133, Mukim Titian Bintangor, Rembau, Negeri Sembilan.

Sebutan Kes :

29 Oktober 2021

Penyampaian Keputusan Kes :

3 November 2021

(5 hari)

 

7.

Piagam Pelanggan 7:

MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT)

Dalam Tempoh 5 Hari Bekerja

 

100%

 

12 data

8.

Piagam Pelanggan 8:

TEMPOH MENUNGGU UNTUK MENERIMA LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA

Dalam Tempoh 5 Minit

 

95.83%

 

184 pelanggan/192 pelanggan

9.

Piagam Pelanggan 9:

MEMBERI ULASAN PERANCANGAN KE ATAS PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK

Dalam Tempoh 30 Hari Bekerja

 

100%

 

993/993

permohonan

10.

Piagam Pelanggan 10:

MENGADAKAN SEBARAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI 

Dua (2 ) Kali Setahun

 

 

100%

 

 

  • Sebaran RT Daerah Tampin 2035 kepada orang awam pada 12/4/2021 di Dewan Bandaran Majlis Daerah Tampin
  • Sebaran RT Daerah Kuala Pilah 2035 kepada orang awam pada 7/4/2021 di Dewan Dato' Bahaman Kuala Pilah
  • Sebaran RT Daerah Kuala Pilah 2035 kepada Duli Yang Maha Mulia Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan Darul Khusus pada 16 April 2021 di Istana Besar Seri Menanti
  • Sebaran RT Daerah Tampin 2035 kepada pelajar UiTM Puncak Alam pada 14/6/2021 melalui Program Webinar UiTM
  • Taklimat RKK Port Dickson kepada YB-YB ADUN Daerah Port Dickson RKK Port Dickson pada 20/8/2021

 

Pautan Pantas

   malaysiaSuruhanjaya Pencegahan Rasuah MalaysiaBiro Pengaduan AwamJabatan Perkhidmatan Awam

MSC   MAMPU  Suruhanjaya Perkhidmatan Awam

MYEGSuruhanjaya Pilihanraya MalaysiaMDECKetua Setiausaha Negara

Pautan Agensi

   malaysia Persekutuan

   nslogo smallNegeri

      PLANMalaysia    PLANMalaysia

Pautan Aplikasi

    GI9v2 large e1453807658505       Aplikasi GIS9

    planmalaysiaAplikasi PLANMalaysia

    malaysia       Aplikasi Untuk Kakitangan