PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN PLANMalaysia@Negeri Sembilan
JANUARI - DIS 2021
Bil |
Piagam Pelanggan |
Pencapaian (Peratus) |
Catatan |
1. |
Piagam Pelanggan 1: MENGURUSSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI 3 Kali Setahun (KPI = 3 Kali Setahun) |
100% |
12 mesyuarat JPN |
2. |
Piagam Pelanggan 2: MEMBERI ULASAN PERANCANGAN Tidak Melebihi 14 Hari Bekerja (KPI = 95%) |
99.30% |
490/488 permohonan |
3. |
Piagam Pelanggan 3: MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PELAKSANAANNYA Berdasarkan Program Rancangan Malaysia 5 Tahun |
80% |
|
4. |
Piagam Pelanggan 4: MENYEDIA/ MENYELARAS PELAN PROJEK KHAS Dalam Tempoh 60 Hari |
100% |
Penyediaan Pelan Susun Atur Maqbarah Salimah bagi Tapak Perkuburan Islam di Daerah Seremban (5 tapak) |
5. |
Piagam Pelanggan 5: MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC) Setiap 6 Bulan |
100% |
|
6. |
Piagam Pelanggan 6: MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN Dalam Tempoh 10 Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan |
100% |
Rayuan Lanjutan Masa Bagi Menghentikan Operasi Ladang Di Lot 3200 GRN 163132, Mukim Titian Bintagor, Rembau, Negeri Sembilan. Sebutan Kes : 29 Oktober 2021 Penyampaian Keputusan Kes : 3 November 2021 (5 hari)
Rayuan Lanjutan Masa Bagi Menghentikan Operasi Ladang Di Lot 3201 GRN 163133, Mukim Titian Bintangor, Rembau, Negeri Sembilan. Sebutan Kes : 29 Oktober 2021 Penyampaian Keputusan Kes : 3 November 2021 (5 hari)
|
7. |
Piagam Pelanggan 7: MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT) Dalam Tempoh 5 Hari Bekerja |
100% |
12 data |
8. |
Piagam Pelanggan 8: TEMPOH MENUNGGU UNTUK MENERIMA LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA Dalam Tempoh 5 Minit |
95.83% |
184 pelanggan/192 pelanggan |
9. |
Piagam Pelanggan 9: MEMBERI ULASAN PERANCANGAN KE ATAS PERMOHONAN PERANCANGAN TAPAK Dalam Tempoh 30 Hari Bekerja |
100% |
993/993 permohonan |
10. |
Piagam Pelanggan 10: MENGADAKAN SEBARAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI Dua (2 ) Kali Setahun |
100% |
|